zondag 15 september 2013

De R is in de maand

Zondag 15 september
Muziek. Wat doet muziek toch veel met een mens.Een paar dagen geleden zat ik in de keuken waar de litho hangt die uit Wim zijn huis komt. Ik wilde er altijd al een kopie.Toen wij met Wim zijn huis bezig waren na zijn overlijden, heb ik de originele gekregen van Marieke. Het had voor haar geen/weinig emotionele waarde...nu voor mij wel.....uiteraard had ik liever een kopie gehad want dat zou betekenen dat Wim nog leefde......Terwijl uit de huiskamer de muziek van "die Moldau" klonk........herinnerende ik mij opeens dat dat de muziek was waar Wim en Rita ons altijd wakker mee maakte in de JH "de Karekiet" in Kortenhoef. Ik had toen een relatie met iemand van het hoofdkantoor (van de NJHC) en wij verbleven veel samen bij Wim en Rita. Ik denk dat ik 18 jaar was....Rita en Wim woonde toen tijdelijk in die Jeugdherberg. Het was het atelier van Mesdag geweest. Daar heeft hij oa Panorama Mesdag geschilderd.
www.mesdagvancalcar.nl
uit de oude doos
Ook heb ik daar het feest van mijn leven gehad......ik denk dat iedereen wel een feest heeft waarvan je zegt "dat was het".......ik weet nog goed dat  mijn vader "lucht"had gekregen van het komende feest. Hij was van plan om te komen.....Uiteindelijk is Wim met hem gaan praten en verteld dat het hem niet zo een goed idee leek wanneer hij ook kwam. Mijn vader is niet geweest....maar vrienden zijn mijn vader en Wim nooit geworden.
Zoals ik al zei, de herfst  is echt in aantocht...de kleuren zijn nog niet zo mooi....maar voor de rest



Wij zijn even een stukje gaan lopen in Elp...niet te ver want mijn linker knie is aan het opspelen.
Ook de koeien waren zeer nieuwsgierig wat wij kwamen doen......

Voor ons raam hangt altijd een bolletje met vet en zaden voor de vogels. Het is een prachtig gezicht om de vogels zo vlak voor je neus te zien. Olivier, onze kat, heeft er één keer naar gesprongen maar kreeg toen "ruzie met het raam"......

af en toe vallen er zaadjes op het gras...en kijk wat wij nu zagen?\
Mooi he? Vanaf nu heb ik 2 weken vrij, tenminste geen dienst bij de CHD. Uiteraard staat er wel het één en ander in onze agenda. Bezoeken aan het UMCG in Groningen en Wilhelmina ziekenhuis in Assen 2 cursussen in Spier....Op 28 september organiseren wij samen met de overburen een buurt barbecue. Duimen dat het wat droog blijft. Het zwembad ligt veilig in de schuur.....tomaten worden mooi rood...hier en daar een verdwaalde aardbei.....kippen leggen nog steeds eieren. kortom de natuur gaat enigszins vertraagd door! Lieve mensen tot gauw.......Karin
PS. Wanneer iemand wil reageren maar mijn email niet weer.........eikenlaan16@gmail.com
of via  www.uitvaart-van-nu.nl Ik zie namelijk dat mijn blog ook in het buitenland wordt gelezen...ben benieuwd wie jullie zijn en wat jullie iedere keer beweegt mijn blog te lezen......ik vind het wel erg leuk

2 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi wark......

KARIN zei

ja je moet er wat van maken toch?