maandag 26 augustus 2013

Water zon en liefde

Na een de 2 dagen Haarlem, weer veilig thuis en donderdag de 22 ste augustus naar Valkenburg, Limburg vertrokken.
Whiskey zag zijn "voedselverstrekkers"weer vertrekken en dacht waarschijnlijk "moet maar weer kijken wanneer we eten krijgen". Willem had op internet een leuke route gevonden via Duitsland en hij vertelde "Kaav wij komen in plaatsjes waar wij nog nooit zijn geweest.." Ik had het kunnen weten.......dit gaat nooit goed...Ik heb nooit geluk met die "alternatieve of snelle mooie routes" je kan zeggen dat ik er een "trauma" aan dit soort uitspraken heb gehouden. Auto in geladen en vertrokken. Ik reed en Willem zat met het papiertje "trots" mij te vertellen hoe wij zouden gaan rijden. De weg was ééntonig en saai....veel omleidingen want ook in Duitsland zijn ze met de weg bezig. De Duitsers reden niet maar vlogen over de snelweg.....Mijn humeur was om op te schieten en dat stak in niet onder de auto stoelen en banken...."wat mooie route wat mooie plaatsjes" "shit alweer een omleiding.......Pas op......afslag gemist".....". Maar wij zijn er gekomen.
Het hotel lag aan de geul en zo ook onze kamer.




Toch maar even "Valkenburg ingegaan om iets te eten. Vorig jaar was het een grote puinhoop...maar nu waren grote delen al klaar! Het weer zat mee, dus wat wil een mens nog meer. Mijn humeur was weer bijgetrokken.
Na het eten weer naar het hotel waar wij nog even buiten hebben gezeten hebben  genoten van het mooie weer.
Nog een kopje koffie "met"en Willem een thee "zonder".......toen naar bed.
De nacht redelijk geslapen. Een ander bed en veel meer lawaai dan ik, wij gewent zijn. Vooral de deueren en het lopen op de gangen was goed hoorbaar. Willem sliep redelijk maar was heel vroeg wakker. Na een voortreffelijk ontbijt vertrokken richting "de Geul" bij het plaatsje
Gin op Geul. 



Vroeger was de geul goed te zien vanaf het Pieterpad zie ook www.pieterpad.nl Nu niet meer. Er zijn zelfs op sommige delen  hekken geplaatst. Ik heb wat video's gemaakt maar het overzetten op mijn blog lukt niet erg...Dus maar een paar foto's 
Daarna zijn wij naar Maastricht gereden. Willem is op een terrasje gaan zitten en ik ben even de stad in geweest. Op tijd weer vertrokken naar Westerbork. Er waren veel ongelukken gebeurd. 
 Wij hadden nog een tegoed bon van een restaurant in ons dorp, dus deze maar "opgegeten". Heerlijk, deze keer!s'Morgens vroeg ging de wekker weer en moest ik werken, zo ook zondag.Zondag was Marij jarig. Zij had ons uitgenodigd voor een heerlijke barbecue . Al met al drukke dagen, vandaag ben ik wat bij getrokken. Morgen wat in de tuin doen en voor de rest even rustig aan. Donderdag pas weer een nachtdienst. Het weer is hier nog steeds prachtig...........Lieve mensen tot gauw.....

1 opmerking:

Anoniem zei

Weer keurig, Kaav!