dinsdag 9 december 2014

Soms zit het mee, en soms zit het tegen......

Sorry lieve mensen, het kwam er even niet van. Laten we bij het begin beginnen.
Donderdag 20 november. Mijn oudste zoon is alweer 10 jaar getrouwd. Even een kaartje gestuurd.
Best wel veel gewerkt, maar jullie weten, dat is voor mij geen probleem. 24 november een midweek geboekt voor week 51. Wij gaan dan naar Zandvoort. Voor het eerst een annuleringsverzekering afgesloten. Wij gaan dan o.a. gezellig bij vrienden eten en de kleinkinderen verwennen met achterstallige kadootjes. Scootmobiel mee.......en rijden maar.
 26 november naar de "vuurplaats "geweest samen met Ria. Daar een leuk schaap geboetseerd. Zal kijken of ik het vinden kan, want uiteraard heb ik er een foto van gemaakt. Het moet nog gebakken worden. Ik heb er een wit schaap van gemaakt. Het "zwarte schaap "voel ik mij al genoeg....grapje......?

Willem heeft het de laatste tijd steeds meer benauwd en de eetlust is weg. Bij toeval, wat heet toeval, kreeg ik de hartfalen verpleegkundige aan de telefoon. Zij heeft voor een spoedafspraak gezorgd bij de cardioloog. Onder tussen hoorde ik van Kirsten dat Lieke de ziekte van Pfeiffer heeft. Gelukkig schijnt dat bij kinderen eerder op te knappen dan bij tieners en volwassenen. Al met al toch bijzonder sneu.

Met de cardioloog afgesproken dat Willem woensdag 3 december zou worden opgenomen in het Bethesda ziekenhuis. Dinsdag was hij best benauwd en ben ik even bij de HA sorry huisarts langs gegaan. Echt geholpen heeft die man niet, eerder het tegendeel. Het is en blijft een moeilijk persoon en wat hij al eerder tegen mij zei "je moet niet betrokken zijn bij je patiënten."
Nu die regel volgt hij nog steeds De laatste keer dat ik hem om hulp, steun, vraag. Pijn deed het wel en echt vrolijk werd ik er niet van.
5 december op "de post" sinterklaas "gevierd."Ik had voor Joop een kussensloop gemaakt met daarop een zon en de tekst "ik bewaak het fort"."Voor Ghislaine had ik een kat, hoofdkussentje gemaakt. Voor Alie een kopje gekocht omdat onze (CHD) koffie kopjes verdwijnen en er laatst 6 van onze koffiekopje terug kwamen vanuit de apotheek. Uiteraard overal een mooi gedicht bij. Ik kreeg een letter en een speculaaspop.
Chocolade erbij.........gezellig.
Het fijne is dat ik nu gemakkelijk heen en weer kan lopen en niet meer helemaal naar Groningen moet. Dus voor en na mijn diensten loop ik even langs Willem.

Woensdag 3 december Willem dus weg gebracht en hij ligt nog steeds in ziekenhuis. 6 december, de sterfdag van mijn moeder. Zondag 7 december vierde Martin zijn verjaardag. Na het bezoekuur daar even gezellig wat gedronken en gegeten.
 Op maandag 8 december een goed gesprek gehad met de cardioloog. Het was duidelijk verhaal en heeft op mij best indruk gemaakt.



"wat de toekomst brengen moge....."we zien het wel.We blijven alert en pukken de dag. Gelukkig waren de nierfuncties gisteren wat beter. De lever schijnt wat gestuwd te zijn vandaar ook het gebrek aan eetlust. Er kan ook nog een rechtstreekse verbinding worden gemaakt met een ader en kunnen medicijnen daar direct ingespoten worden, om te ontwateren. De tijd zal het leren. Willem is daar wat angstig over.
Wanneer ik  uit de nachtdienst naar huis rij, binnendoor, zie je s 'morgens vroeg de mooiste plaatjes. Deze houden mij op de been.



Nu is het  9 december en ik ga zo naar Willem toe o.a  met een tas vol boeken, mandarijntjes, tomaten en nog wat meer spullen. Morgen een avonddienst en dan 2 nachtdiensten. Daarna gaan wij "er op uit "Want de cardioloog heeft gezegd dat zij dit soort activiteiten niet tegen gaat houden.
Liefs, Karin

1 opmerking:

Anoniem zei

Mijn eigen "witte" schaapje.......