donderdag 7 juli 2011

Geplukt en opgeruimd


Een nieuwe dag........Na de aardbeien, die echt wel zowat op zijn, nu de kruisbessen en de verdwaalde aalbes. Willem heeft een paar kilo aalbessen van Martin gekregen van zijn tuin...sorry Willem nog even wachten op onze bessen. De aardbeien gaan "er uut" en volgend jaar kopen wij nieuwe aardbeien plantjes die wij  op "sta hoogte"gaan maken. Jullie zullen het niet geloven, vandaar de foto, maar Willem zijn kamer is klaar!!!!!!Er zijn dozen uitgegaan en het heeft al met al 3 dagen geduurd maar...het resultaat is er ook naar! Woensdag naar Wim toe gegaan die wederom in het ziekenhuis ligt. Wim was `afgevoerd`met de ambu nadat hij op straat niet lekker was geworden. Hart en longen het is de combinatie. Per ambu ging Wim later op de dag naar het AVL in Amsterdam. De bestraling loopt op zijn eind en na een week rust zal er worden begonnen met chemo therapie. Heftige tijden. Na Wim even langs Kirs gegaan om wat chocoladeboter af te geven. Die Kirs, zij was getuige van een gewapende overval in de DEKA markt te IJmuiden. Al met al had dat veel impact op haar. Lief van de vader van Michel, dat hij haar een bos rozen heeft gegeven omdat zij 3 kinderen in bescherming had genomen. Met dat betreft heeft Kirsten de zelfde koelte in dat soort situaties al ik.......heeft ze toch nog iets goeds van mij. Grappig om te zien dat zij sommige dingen net zo oppakt als ik. Ook Kirsten laat zich niet vertellen wat er met haar kinderen moet gebeuren....zij heeft duidelijk een eigen mening. Nooit zal ik vergeten dat de GGD mij opbelde of `ik van plan was te komen`dit omdat ik altijd zeer kritisch tegen over al `die hokjes`stond. Nee, Kirsten staat haar `vrouwtje`wel........Ga zo door Kirs........Met Wouter even wat gedronken en iets klein gegeten...gezellig en deze keer trakteerde hij mij. Na een intensieve dag naar huis gereden om als een blok in slaap te vallen. Ik was bekaf. Willem is nog steeds verkouden en heeft weer een lichte longontsteking. Een AB kuur en Prednisolon.......wat een troep en, die zou ik zowat vergeten, een inhaler. Hij staat nu op 20 pillen per dag......Ook zat er wat vocht achter de longen. Willem heeft het benauwd en dit weer maakt dat hij in "aanbidding"voor de ventilatoren in huis ligt.........Ook ik hoest al geruime tijd en wordt daar bekaf van.....Morgen een nacht dienst en dan verder even vrij tot maandag. Wanneer ik wil kan ik dag en nacht werken maar deze keer toch maar voor mezelf gekozen. De folkloristische markt is weer van start gegaan en het was gezellig druk in het dorp. Lieve mensen dit was het even. Tot gauw.

Geen opmerkingen: