woensdag 28 december 2011

The day after......top 2000

Het is vandaag.....
Vanaf eerste kerstdag is onze radio niet meer van zender gewisseld..de top 2000...mijn leven trekt bij iedere plaat voorbij...de gekke teksten die mijn moeder maakte op liedjes.....de teksten niet altijd even "netjes"....waren een lied toen ik verliefd,verdrietig, blij,pijn of zwanger was van...... Heerlijk genieten.......De koptelefoon ligt bij mijn bed....Af en toe tranen in mijn ogen.
Ja, ja, De laatste dagen hebben wij het behoorlijk gezellig druk gehad. Op tweede kerstdag kwamen Kirsten Michel en de vijf kinderen, onze kleinkinderen dus. Na wat kadootjes te hebben uitgepakt zijn Kirsten en ik met de kinderen naar het bos gegaan. Heerlijk even gelopen. Jarno verzamelde allemaal takken voor de kippen en hij liep te"zwoegen". Van de kinderen kreeg ik prachtige schilderijen....ze waren nog nat "dus vers van de pers".
Ja het zijn ware kunstwerken. Na het avondeten zijn de kinderen naar Zwiggelte gegaan om daar te slapen. Lieke was doodmoe....was ik eerst bang dat zij als jongste zou onder sneeuwen...die angst heb ik niet meer.......zij laat goed van zich horen.
Het ontbijt in de nieuwe keuken... gezellig en zoals ik mij had voorgesteld. Ik ben dus 60 jaar geworden en gezond dus wat wil een mens nog meer. Wouter belde om mij te feliciteren, uiteraard heeft hij geen gehoor gegevn aan mijn vraag of hij wilde komen....ik ga het ook niet meer vragen...graag of niet. Pijn doet het wel.
Maar met zoveel kinderen om je heen bij het ontbijt geeft je een rijk gevoel. Van Willem mooie lieve kadootjes gekregen oa een fototoestel. Aan alles kon je zien dat hij er werk van had gemaakt.
Wel hebben we een nieuwe plek voor de kleinkinderen gevonden in de tuin.....
Zoals jullie zien wilde Julia er uit........Lieke wilde in het leghok...ging dus niet....
Na de koffie en thee hebben wij de kids uitgezwaaid. Even later kwam Ine en zo druppelde het door. Na 17.00uur kwamen er een aantal collega's en vrienden. Heel gezellig...lekkere hapjes gemaakt en ook Titia nam 3 schalen mee........Lachen moest ik wel om wat collega's die een kerstboom met blauwelichtjes zagen in de buurt en dachten "nee dat kan het huis van Karin niet zijn".........Al met al was het een geslaagde dag. Vandaag doe ik even niets maar morgen ga ik weer aan de gang..........Dank jullie allemaal voor een onvergetelijke dag/avond........echt bedankt!!!!!!!!

Geen opmerkingen: