dinsdag 6 december 2011

De keuken begint vorm te krijgen, sterfdag van mijn moeder.

Het is vandaag.....
Langzaam maar zeker wordt de keuken en de bijkeuken bewoonbaar...vreselijk veel weg gegooid......Wat een heerlijke ruimte hebben wij erbij gekregen. Het zeil is gelegd en de "sfeermakers"zoals deze planken opgehangen. Zeer trots ben ik op het echte Haller petroleumstel, wat een buurvrouw van ons, bij het grofvuil wilde zetten.......Straks de hooikist in "ere herstellen"laat dan de winter maar komen. Ook de bijkeuken is zeer mooi geworden. Willem en ik hebben druk gewerkt...geboord....gezweten... gemopperd.....

Vandaag is de sterfdag van mijn moeder........alweer 24 jaar geleden.......onvoorstelbaar.
Je ziet duidelijke overeenkomsten met mij maar ook zeker met Kirsten......Ik mis haar nog steeds.......
De tweede kerstdag komen Kirsten. Michel en de kinderen. Zij zijn er dan ook met het ontbijt op mijn verjaardag.Of had ik dat al verteld.....,Gisteren even naar hun slaapplek in Zwiggelte wezen kijken! Heel goed te doen.....fijn dit gevonden te hebben. Zeker een aanrader voor een ieder die een paar dagen in Drenthe wil vertoeven in de winter!In de zomer staat ons tuinhuisje er natuurlijk en genoeg ruimte voor een tent. Volgende week de hele week vrij en ik moet je zeggen dat ik daar wel aan toe ben. Onzin natuurlijk, maar het is gewoon het idee dat je even niets hoeft, maar alles mag. Binnenkort maar eens aan de herfstbrief beginnen. nee, kerstkaarten stuur ik niet meer. Ik ben al die "kerstcontacten"zat. Dat is mede de reden dat ik met de seizoenen brieven  ben begonnen dat vind ik veel meer waarde hebben. Wanneer een mens het van die opgeklopte gelukwensen moet hebben...wat zijn wij dan arm geworden! Trouwens voor heel veel mensen zijn die dagen vreselijk "de eerste kerst zonder....."of je bent het afgelopen jaar je gezondheid kwijt geraakt....om over al de eenzame mensen maar te zwijgen. Bij de supermarkten staan de welbekende verkopers weer van allerlei kranten...mensen die toch maar wat geven om zo hun" schuldgevoel" af te kopen......Mijn moeder zei altijd "ik zal blij zijn als het weer januari is" nu ben ik dat niet met haar eens want die eerste maanden zijn vaak behoorlijk donder....maar de kaarsjes en lichtjes helpen ons er door heen...Ieder jaargetij heeft zo zijn charme..... Goed lieve mensen ik hoop velen van jullie op mijn verjaardag te zien...het is tenslotte een kroonjaar...........Vanaf 17.00 uur staat de wijn en hapjes klaar!Zo dit meisje gaat even een wijntje nemen........tot gauw.......Liefs,

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja ik zal deze dag ook nooit vergeten!! Ook ik mis oma ook nog heel erg, ze had zeker Eline makkelijk mee moeten kunnen maken maar helaas was ons dit niet gegunt. Ik weet nog dat we 24 jaar geleden uit eten waren geweest om er weer even "tegen aan" te kunnen. Na het eten naar oma toe en daar hing ze half uit haar bed roepen om hulp. Wij snel weg gestuurd naar Trees en daar werden we gebeld dat het niet zo goed ging met oma en dat het nog wel even zou duren voordat jullie ons zouden komen halen. Ik wist toen al gelijk hoe laat het was en werd er gewoon misselijk van. Ook de dag van haar crematie zal ik nooit vergeten ik heb werkelijk de hele tijd gehuild en ook nog tegen Jan-Kees aan gestaan die een suede jasje aan had en waar mijn tranen goed op te zien waren. Lieve oma ik mis je heel erg!! Wat ik er niet voor over zou hebben om haar nog een keertje te mogen knuffelen. Toevallig zag ik gisteren mijn poezie album waar ze ook in staat met als ondertekening je lief hebbende oma en een foto van ons 2 samen op de camping.

Nou mam, ik zie je dinsdag!!

Liefs kirsten

willem laptop zei

wat de foto's bij de verschillende blogs betreft; de appel valt niet ver van de boom, als je weet dat de vader van karin fotograaf was.