dinsdag 31 juli 2012

Moi.........Mooi weer......

Het is vandaag.....
Na een drukke rommelige nachtdienst van woensdag op donderdag, heerlijk geslapen tot 14.00uur.  Willem was in  Groningen dus het huis is helemaal voor mij. Na wat koffie te hebben gedronken weer heerlijk gaan lezen in het boek "met de velen herkenningen"....Ik kan er ook wel een boek over schrijven en wie weet doe ik dat nog wel. Verhalen genoeg.
Het  is warm weer dus  wij hebben toch nog maar  een  zwembad in de tuin gezet.
 Vrijdag kwamen Sonja en Hans. Zij waren op vakantie geweest in de buurt van Zwolle met de broer en schoonzus van Hans. Tot mijn grote verassing bleven zij in het hotel van Westerbork slapen! Dat vraagt om "iets leuks doen". Na de koffie gaan H& S inchecken bij het hotel. Wij spreken af om daar rond 15.00uur  wat te drinken en  te kijken naar alle mensen die bezweet binnenkomen van de fietsvierdaagse! Wat hebben zij geboft met het weer, die fietsers bedoel ik. Drenthe op zijn best!. Sonja en ik nemen even een duik in het openluchtbad in Westerbork, om zo fris en fruitig te vertrekken naar Groningen om bij de Javaan te gaan eten.
Het eten is heerlijk maar teveel voor ons allemaal!. Groningen wordt ook wel "het Amsterdam van het noorden"genoemd. Nu dat is ook zo. De grachten, terrasjes,  studenten, toeristen........terug in Westerbork drinken wij nog wat bij het hotel en gaan dan naar huis om de katten eten te geven. Deze staan al bij de oprit te wachten en lopen achter Willem aan. De kippen zijn al op stok.
Zaterdag.
 Gewapend met een speltbrood, eigen gemaakte jam en 2 Drentse eieren, gelegd op Sonja haar verjaardag vertrekken H&S richting Haarlem. Ik moet het hele weekend  werken. Het vakantie rooster is ingegaan......
Eigenlijk had ik met Eline maandag naar "Corpus"in  Oegstgeest gewild, maar ik heb niets meer van Eline gehoord dus ik neem aan dat zij het toch "te eng" vond, of misschien had zij gewoon geen zin...kan allemaal.
Willem weer de hele dag naar Groningen en ik heb mij in huis vermaakt en een heerlijke maaltijd klaar gemaakt. Woensdag weer werken en donderdag 2 augustus naar de orthopeed in Assen. Nu mijn kamer op ruimen.
Kleine opmerking.
Tussen alles door maak ik mij best wel zorgen om die "knieën"van mij...hoe moet dat straks allemaal gaan? Ik zie mezelf niet in een verzorgingshuis. Het zal waarschijnlijk thuishulp worden en wanneer Willem weg is naar Grislaine haar zorgboerderij. Afijn donderdag weet ik hopelijk meer.
deze katten zijn te koop.... Doen niets, geven geen haren af, vraagt niet om eten, willen geen oppas?
De oplossing voor mensen die wel een kat willen maar er geen onderhoud aan willen "plegen".....

Geen opmerkingen: