vrijdag 9 augustus 2013

Zomer vreugde

Lieve mensen, Kirsten Mies en de kinderen zijn een midweek geweest. Zij hebben in een huisje gelogeerd in Echten. Maandag aangekomen daar en ik had een vuilniszak vol met handdoeken,lakens en andere levensbehoefte daar neer gezet. De kinderen nog gezien en toen naar mijn werk gegaan. Eerst meel halen bij Jumbo, dacht ik..maar eerst plassen.....kruip door sluip door naar de personeelstoilet........opgelucht op jacht naar het meel....hadden ze dus niet meer...balen.....alles afgerekend en met de sleutels in de hand, parkeerbonnetje al afgerekend, naar mijn auto...maar waar waren mijn sleutels.....juist in het toilet, kruip door sluip door en ja hoor, ze lagen er nog...toen had ik eigenlijk moeten afhaken, maar  goed...ik naar mijn werk, veel te vroeg! daar aangekomen gooi ik mijn broodje op de balie......broodje eruit...kruimels tot onder het bureau...zuigen dus. Net de benen even laten rusten...krijg ik een telefoontje...van ...laat maar vervelend.....Mijn werkavond moest nog beginnen. gewerkt tot 22.00 uur en toen heerlijk even bijgetrokken. De volgende dag, dinsdag, stonden 5 opgewonden kinderen met zwemspullen voor de tuin...maar eerst...koffie
Na de koffie ..eindelijk het zwembad in. Het was een gespetter van je welste en de kippen waren helemaal van slag. Hebben de volgende dag maar 1 ei gelegd. Het zwembad is lekker groot en indien nodig kunnen we het verwarmen.









Jarno is beslist van van "yesterday"..hij zei "wat gaan we eten vanavond?"toen zei ik dat ik ging werken en dat zij hier niet gingen eten. "nu "zei Jarno "dan doen we toch net of mamma oma is?"
Woensdag was een druilerige dag en het hemelwater bleef maar vallen...even geen zwemplezier. Niemand had zin om mee te gaan naar Assen en Groningen...maar.....Kirsten wel. Mies wilde wel oppassen...dank je wel......Eerst naar Assen geweest en toen naar Groningen. De grootste verkeers- ader van Groningen is opgebroken en het is chaos in de stad. Alles duurde langer dan gepland,,,maar wij hebben genoten...en eindelijk ook eens een normal gesprek met Kirsten kunnen voeren. Vrij laat thuis in Echten maar wel met een heerlijke chinese maaltijd die wij in Hoogeveen hebben gehaald.........
Tja en dan donderdag toen was Mies jarig....en hij kon er niet omheen, daar had Kirsten wel voor gezorgd en later in Westerbork kwamen de buren vragen wat er aan de hand was!




Ik had een heerlijke aardbeientaart gebakken en die hebben wij heerlijk opgegeten.....Wat ongein met Mies uitgehaald...en toen zijn Kirsten Lieke en ik  boodschappen gaan doen voor de barbecue. De oudste 3 gingen zwemmen Jarno ging met opa de kippen voeren, wormen zoeken en spitten.  Ook moest opa nog naar de bibliotheek, apotheek en natuurlijk een ijsje kopen....Jarno onthoofde zowat een kip met de grote schep"en weet je wat hij toen zei "hadden we zowat een plofkip gehad"...nu vraag ik je.... wat een bijdehandje..........Hij vergeet niets...net zo een ontzettende grote harde schijf.......... Het eten was lekker en de kinderen hebben geholpen met de voorbereidingen. Aan het einde van de avond was ik...kapot.......even op de bank gezeten en toen......naar bed.
Vrijdag 9 augustus....toen ik op het park in Echten kwam waren ze zowat al klaar met het inladen van de  de familie bus ....Kinderen uitgezwaaid.......Kirs Kirs...wat een span...heerlijk en nogmaals mijn complimenten.
5 kinderen in de leeftijd van 14 tot 3 jaar..........Wat hebben Jarno en Lieke kunnen spelen en dollen! Nu weer 2 nachtdiensten...........






Geen opmerkingen: