dinsdag 1 april 2014

Bewogen dagen.......

Het weekend was gevuld met werken en omdat het 2 vroege diensten waren was ik zondagmiddag bek af. Door het ongeregelde werken valt "vroeg op staan"mij zwaar.I k werk liever in de avond en in de nacht.Eigenlijk vonden wij dat wij wel een Thais etentje hadden verdient. Dat dus maar gedaan. Bij de Thai geven ze ook workshops........dat lijkt mij eindeloos.
Maandagmorgen rustig wakker geworden. Willem kwam met de thee en met de mededeling dat de katten in de keuken een vogel hadden "gedemonteerd". De manier waarop hij dat zei was zeer lachwekkend. Maandag dus niet veel gedaan...alleen maar dingen die ik echt "wilde". Morgen dinsdag. Dinsdag en woensdag heb ik 2 nachten. Vrijdag een avonddienst en zaterdag vroeg naar Jos die 91 jaar wordt en Julia die 10 jaar wordt.
Dinsdag 25 maart 2014. Willem is gevallen tijdens zijn fysio training. Op zijn achter hoofd ( is dus echt op zijn "achterhoofd"gevallen) een flinke buil. Ook zijn ribben deden pijn. Voor de zekerheid ( bloedverdunners) even langs de huisarts gegaan. Hij heeft "geluisterd"en met een "wekadvies"mocht hij naar huis. Ik heb hem tijdens mijn nachtdienst om de 2 uur gebeld. De pijn in zijn ribben nam zoals verwacht toe. Kortademig en beroerd. Woensdag een nachtdienst en donderdag een deel van de dag geslapen, iets wat Willem al een paar nachten niet had gedaan. benauwd vocht vasthouden....hier heb je weer die evenwichtsbalk waar hij constant op balanceert.
Soms voel ik mij die moedereend......moederkloek....
Vrijdag toch maar naar het UMCG gebeld en daarna naar de SEH in Groningen gegaan. Daar aangekomen zijn wij zowat 5 uur bezig geweest met wachten, rontgen foto maken, bloedprikken, overleggen, een plasmiddel ingespoten.......onder tussen zat ik op hete kolen......
Mijn collega gebeld in Hoogeveen...."het wordt wat later""gaat het nog of moet ik iemand bellen?"Vreselijk. Toen de verpleegkundige zei dat "Willem toch straks weer mee naar huis mocht" en "dat zij niet wist hoelang het nog zou duren "had ik zoiets van "koppel hem maar af, ik moet ook werken"dat zij dat niet deed begreep ik wel, maar ik besloot om te gaan werken ( in Hoogeveen) en daarna Willem wel op te halen.......Onderweg belde Willem, ik kon hem al ophalen........Ik was al met al behoorlijk over mijn toeren...heb op de post even goed zitten "janken"en ben toen naar Groningen gereden, heb ik Willem thuis afgeleverd en ben naar Hoogeveen gereden om nog 2 uur te gaan werken......Er stond 300 km op de teller...........Ik was kapot en Willem was helemaal op van de harde bank in het UMCG. Het is daar ook net een SEH fabriek. Er staan op een balie zo een 10 computers en "de jeugd" die hier duidelijk de toekomst heeft "huppelt er om heen...overlegje hier...overlegje daar.....na een kort gesprek met Grislaine toch tot de conclusie gekomen dat dit niet echt voor herhaling vatbaar is. Qua medicijnen zijn "ze klaar"met Willem...ook opereren zit er niet in dus.....is het rekken en er bij blijven. Wij gaan nu overleggen of Willem niet bij een cardioloog dichterbij kan komen voor controle en behandeling in geval van benauwdheid...wordt vervolgt....
In de vroege morgen had ik al de traktatie voor Julia gemaakt. Zij werd 10 jaar! Kirsten ziek.........zielig piepstemmetje....Ik had popcakes gebakken en versiert met chocola, roze glacé en versierseltjes en toen op een stokje gedaan ...ook  een doosjes smarties gezellig ingepakt. De volgende dag, zaterdag 29 maart,
naar Jos zijn verjaardag gegaan. Vincent, zijn zoon, was uit Portugal gekomen voor dit heugelijke feit.
Ja, ja, 91 jaar jongens....en Willem zou zeggen "vergeet de meisjes niet".Jos is ook weer aan het schilderen.  Daarna naar Kirsten gegaan waar Julia druk aan het spelen was met een vriendinnetje en eigenlijk geen tijd had voor andere visite.

Toen ik haar later belde om te horen hoe de traktatie was geweest, kreeg ik een lauwe reactie.......jammer want ik had er zo mijn best opgedaan...maar aldoende leert ook deze oma.......Ik heb in ieder geval Kirsten wat kunnen helpen , volgend jaar gewoon weer "chippies".........Jarno was bij een vriendje spelen dus die heb ik niet gezien. Hij heeft zondag afgezwommen! Gefeliciteerd Jarno!!!!!! Op naar je B diploma...........na Kirsten ben ik bij Wouter en Floor langs gegaan op hun werk. Het was prachtig weer...dus vlug even een kus gegeven en toen weer weg. Eigenlijk had ik het wel een heleboel beetjes gehad . Dus snel naar huis gereden.........ik was om 19.30 uur in rustig Drenthe . Mijn botten waren moe, mijn rug deed pijn. Willem hangt wat op de bank en weet soms niet hoe hij moet zitten. Hij is behoorlijk benauwd. Vooral in de nacht heeft hij het te kwaad.Woensdag of vrijdag naar hartfalen ( Groningen) omdat daar dan een röntgenfoto moet worden gemaakt van zijn longen, want daar zat dus duidelijk vocht achter. Al met al worden wij er niet even vrolijk van. en dan druk ik mij nog zachtjes uit. gelukkig veel steun en begrip van mijn werk en mijn leidinggevende. Dat doet een mens goed.  Straks werken. Na deze week heb ik een week vrij.
Ik heb vandaag  lekker in de tuin gewerkt en wij kunnen weer gezellig onder het prieel zitten. De raapstelen komen al voorzichtig op......bessenstruiken en appelbomen vertonen een zachte groene waas.....Heerlijk.
Tot gauw...............Liefs,



Appelboom

1 opmerking:

Anoniem zei

zoals altijd; een mooie tekst en mooie foto's!