zaterdag 12 april 2014

Een week vakantie........

Soms ben ik best wel teleurgesteld in de dingen die om mij heen gebeuren. Maar ook heel blij en dankbaar om de andere dingen die om mij heen gebeuren...lekker dubbel he? maar zo is het het leven.
doordenkertje.......

 De dagen vliegen voorbij. Wij zijn oa naar de poli hartfalen geweest en er is weer een foto gemaakt van de longen van Willem. Het ging met name om het vocht. Er was best nog wat vocht aanwezig maar er was ook een groot deel verdwenen. Al met al heeft die val toch een behoorlijke impact gehad.

De conditie van Willem is erg achteruit gegaan en het is te hopen dat hij het weer kan opbouwen naar het niveau van de laatste tijd. Dat niveau was al niet zo geweldig. Eén ding is zeker die opvouwbare scootmobiel is geen dag te vroeg gekomen.
Op 2 april weer voor de eerste keer gebarbecued bij Titia en Martin...heerlijk! gezellig en lekker.

De tuin blijft mij verwonderen.....de raapstelen gaan niet hard. Daarin tegen de tuinbonen wel, en ook heb ik de eerste aardbei "inwording"voor Willem gespot.


Eigenlijk deze week gewoon lekker gedaan wat ik, wij, wilden. Donderdag ben ik naar een congres geweest voor Doktersassistenten/Triagisten /SEH verpleegkundigen en meldkamer medewerkers. Ook was er een verdwaalde arts aanwezig. Weer veel geleerd en ideeën opgedaan. ook hoorde ik een paar keer mensen zeggen "he nachtvlinder, hoe gaat het met jou?" het waren oud collega's uit Haarlem, Hoofddorp, Alphen aan de Rhijn St. Joannes de deo......

De NS heeft weer bewezen dat zij een geweldige vervoersmaatschappij zijn. Een half uur extra moeten wachten omdat zij gewoon een trein niet laten rijden. Het veevoerbedrijf moet veel doen om mensen echt de trein in te krijgen. Ik heb mijn voordeeluren kaart opgezegd. maar dat had ik geloof ik al verteld. . Wil ik echt eens met de trein? er zijn genoeg aanbiedingen bij oa Blokker en de Hema.....Ook nog een leuke blouse gekocht met "veel kleurtjes"ik moet tenslotte mijn kleinkinderen "te vriend"houden...en zij mij natuurlijk.......

Ik was van de week het kippenhok aan het schoonmaken. Meestal kakelen de kippen om mij heen, maar nu was het verdacht rustig. De kippen hadden de weg naar buiten gevonden. 3 had ik er zo weer terug...maar deze, de vierde,  bleef wat langer "buiten" spelen en zijn beloning was dan ook dat hij een heerlijke vette worm vond na wat pikken in het gras...nu het was hem gegund, maar wel weer terug in het hok graag......een spoor uitgezet met voer en boem....de deur dicht.....

Je ziet die andere kip denken "hoe kan dit nu...zij aan de buitenkant en ik? waar ben ik nu? en waarom zij wel die worm en ik niet?


Vrijdag 11 april 2014 naar Assen geweest en daar een computer samen gesteld....hij wordt eind april geleverd. Ook even de kapper bezocht. Ik heb nog steeds moeite met mijn grijze haar en dacht "misschien wat plukje?"De kapper raadde dat ten sterkste af. Niet gedaan dus. Ik zal er maar aan moeten wennen.

Vanavond 12 april, gaan wij als afsluiting eten bij de THAI in Groningen.

 Eerst wilde wij een weekendje weg maar daar toch maar van afgezien.....daarvoor in de plaats nu eten in Groningen...is trouwens ook veel goedkoper..........In mei ook weer een aantal dagen vrij en in juni 2 weken vrij. Willem is 3 juni jarig en wij zijn 13 juni 12 en een half jaar getrouwd...voor mij een record en ik moet je zeggen dat ik geen spijt van heb gehad. Iedereen denkt en hoopt dat dingen anders zullen lopen in het leven. Kijk om je heen en je zal zien dat velen zich de  "toekomst" anders hadden voorgesteld.
Morgen de sterfdag van Joop Drenth ...wat vliegt met dat betreft de tijd.........Het was een bijzondere man en hij is slechts 52 jaar geworden. Dus wat zeur ik? dat ik "al" 62 jaar ben? Ik heb het tenslotte gehaald en voor zover ik weet in goede gezondheid. Tegenslagen genoeg...mijn rugtas is goed gevuld maar ik heb nergens spijt van en overal van geleerd. Ja sommige dingen zou je anders doen met de kennis die je nu hebt.......en die kennis had ik toen niet dus zonde van mijn tijd om daar te lang over na te denken. Met deze "stichtelijke" woorden: sluit ik vandaag mijn blog. Liefs van Karin...Kaavje, Kaar, Kato, tante Ka huppeltje en ga zo nog maar even door........




Geen opmerkingen: