zaterdag 5 juli 2014

een verhaal om jeuk van te krijgen....

Kippen houden is harstikke leuk. Minder leuk wordt het wanneer er weer een luizenplaag uitbreekt. Dit gebeurd meestal ik de zomer. Het zijn de bloedluizen die de kippen bestoken.....op de eieren zitten dan  ook kleine luisje, laten we zeggen de peuters,  die wanneer jij de eieren pakt gezellig met je mee liften naar buiten op je hand, waar wij ze natuurlijk verwijderen.... Steek je je hoofd in het hok, iets wat ik in mijn enthousiasme deed, dan ga je weer terug in de tijd. De tijd dat de kinderen hoofdluis hadden....bah vies...voelen jullie het al jeuken?

Nu hadden wij daar een zeer vriendelijke manier op gevonden....zie vorig jaar.....de dutchy's......
Willem had opgebeld en ja hoor hij kon 4 buizen met onze vrienden de dutchy's komen halen. De vrouw zei nog "ik hoop dat jullie op tijd zijn". Willem heeft de kokers in de houders gedaan die er nog hingen van vorig jaar en wij dachten  "ziezo dat is geregeld". Nu niets was minder waar...het leek wel of de bloedluizen de strijd gingen winnen van de dutchy's ......maar waren ze wel met elkaar in gevecht gegaan?. Willem weer met de ontdekker van de dutchy's gebeld die in ons dorp woont, en deze kwam met een grote koker met een"zeer sterk leger" op de proppen. De man staak zijn hand in het kippenhok en inderdaad...zijn arm zat vol. Onze vrienden  "de dutchy's zaten in de koker en zaten daar nog steeds...Willem legde het zo uit, de dutchy's zaten aan tafel toen zij in de koker werden geschoven, maar omdat er zoveel luizen in het nachthok zaten, kwamen de bloedluizen gewoon naar binnen wandelen... in de koker waar de dutchy's "met mes en vork aan tafel" zaten en de bloedluis zo gepresenteerd kregen....wat zou je een moeite doen om uit de koker te gaan en op zoek te gaan wanneer de bloedluizen gewoon spontaan op "het banket verschijnt"? Je zou wel gek zijn.....

De dutchy's zaten dus nog gewoon in de koker te wachten op het toetje..... Het leger werd los gelaten in het nachthok en sindsdien gaat het beter. De kippen krijgen weer meer praats en pikken minder in hun veren....Wij blijven nog even uit het nachthok.....nou ja, ik pak uiteraard wel de eieren eruit! Maar voor wie kippen heeft....echt eens kijken op de site  www.refona.nl 

Het is nu zaterdag, 5 juli 2014 en de afgelopen week 2 nachtdiensten gedaan inplaats van 1...maakt niet uit, ik heb geen hekel aan nnachtdiensten zoals jullie weten.Vanavond ga ik met mijn collega naar het http://www.shakespearetheaterdiever.nl/
"Lang leve de liefde" ik, wij,  zijn benieuwd. Het schijnt een komisch verhaal te zijn......misschien dat ik er nog een keer met Eline er  heen ge, eerst  kijken of het evt. wat voor haar is anders heeft ze meteen een antipathie tegen toneelstukken voor haar leven....

Het zal  niet druk zijn want er is  voetbal vanavond W.K...geloof ik.............(hihihi)
De rode bessen vandaag allemaal geplukt!


Er zit nog wel wat aan, maar niet veel. De netten weggehaald, ik gun de vogels het restje. De struiken achter de aardbeientafel zitten nog redelijk vol, maar  niet pluk rijp. Nog nooit zoveel bessen gehad. Met dank aan mijn collega van de SEH die mij de struiken "schonk"..... De bietjes beginnen mooi te worden ( Janneke) . Ik heb er 4 knofloken uitgehaald, de rest laat ik  in de grond verder groeien. De knofloken hangen naast de kruiden  te wapperen in de wind....

Nu even pauze. Het zal mij benieuwen of de pruimen "wat worden"...ik zie het wel. Willem heeft een slot op de tuindeur gemaakt, het zwembad is eindelijk verkocht.... sorry kids....Lieve mensen ik ga even boodschappen doen........wat lekkers halen voor onder de voorstelling.....wijn heb ik al in huis..Liefs, Karin
Hangop gemaakt.......
 
 





Geen opmerkingen: