maandag 14 juli 2014

Loslaten.

Maandag 7juli ben ik op mijn laatste vrije reizen kaartje even naar Haarlem geweest. Gezellig bij Wouter koffie gedronken en mijn telefoon aan hem gegeven. Floor was de hare kwijt. Op de markt kaasdoek gehaald om daar een goede doek van te maken om hangop te maken. Ik heb een doek gemaakt met 4 lussen en een stik om het strak af te sluiten. Een haak in een balk gedraaid en zie daar hang mijn yoghurt, vanavond dus een lekker dessert.  Ik doe daar dan honing bij, geroosterde noten en verse vruchten...goddelijk!





Tja en dat stomme voetbal gaat maar door maar mij voorbij.
Toch even langs de huisarts geweest want de koortsuitslag, de  herpes zat ook onder mijn oog. Heeft alles met mijn weerstand te maken, dus goed op mezelf letten. Gelukkig ben ik mijn nachtdienst van donderdag kwijt....dat scheelt een hele boel. Woensdag had ik een nachtdienst en het was behoorlijk bedrijvig. Donderdag lekker geslapen en daarna weer nacht. Ook die nacht was bedrijvig, maar dat vind ik wel lekker. Vrijdag een heerlijke pannenkoek gegeten in Diever. Toen ik zaterdagavond na een avonddienst thuis kwam, had Willem gezellig de kaarsjes in de tuin aangestoken en bij de oprijlaan"....zo lief.....Nog een hele tijd in de tuin gezeten en genoten. De tuin staat er goed voor

 De bietjes zijn rijp om eruit gehaald te worden. Ik pak wat  ik, wij, nodig hebben en de rest laat ik er zonder "loof "inzitten. Want gaan de bietjes, de plant, bloeien dan mag je de bietjes niet meer eten. De luizen zijn nog steeds niet uit het kippenhok en wij kijken het nog even aan, geven de "dutchy's "nog een kans" en daarna ga ik echt met "grof geweld "het hok in. Eén kip is overleden.......en nee Jos, hij gaat niet de pan in, maar de groen bak.
en toen waren er nog maar 3........

Met dit mooie weer denk ik vaak aan onze 11 kleinkinderen.....wat zouden ze het hier naar hun zin hebben....loslaten Karin........probeer ik dan ook te doen.  Willem wekte mij zondag met de woorden dat" het bad klaar stond"......ik dacht hij heeft het bed gevuld in de tuin...bbbr koud....maar toen ik ( eindelijk) naar beneden kwam stond het bad te dampen en hebben wij zeker 3 kwartier heerlijk in het bad gezeten samen..........in ons blootje...want niemand ziet je....en nee Eline dat is niet Bah en je hoeft ook niet te gillen........Rustig aan gedaan zondag en s 'avonds weer naar mijn werk voor een korte dienst want mijn collega had aangeboden 4 uur voor mij te werken. Herpes breidde zich uit altijd voor mij een hele grote waarschuwing......Nu is het maandag 14 juli en Martha mijn buurvrouw van 82 jaar wordt zo opgenomen met klachten zoals geelzien, afvallen....wij maken ons dus zorgen. Ze gaat naar het ziekenhuis waar ik werk dus kan ik zo af en toe even bij haar binnen wippen......Laatst vertelde zij mij nog dat zij nog zo graag een paar jaar op deze wereld wilde meelopen. Zij is altijd zo sociaal........toen ik met mijn knie zat kwam ze eten brengen.....en ga zo maar door.......ik hoop zo dat het meevalt.......ik hoop het zo........nu wij het toch over onze sterfelijkheid hebben....Jos S is nog steeds onder ons. Zijn zoon is er nu wel uit Portugal en Inge, zijn vriendin, was er al langer. Ik zou nog wel even door kunnen gaan met het opnoemen van alles wat er om ons heen gebeurd, maar dat doe ik niet. Wat ik een ieder zou aanraden is om de 18 leefregels van de Dalai Lama te lezen en proberen die te volgen....Er zit zoveel in het boeddhisme....Woensdag as een nachtdienst en vrijdag een avonddienst en dan zaterdag weer een nachtdienst, deze keer op een andere post....We zien het allemaal wel.
 Ik denk dat mijn karma dit leven is


LOSLATEN..........

Geen opmerkingen: