maandag 21 juli 2014

heet, regen, omweer, regen,

Met dit soort weer moet ik altijd aan die serie blijven denken waar ik vorig jaar ook over schreef
"Moeder wat is het heet". De afgelopen dagen waren behoorlijk heet...de thermometer begaf het zowat. Goed nieuws uit IJmuiden, het gaat weer beter met mijn dochter. De tijd zal het leren, maar in ieder geval een positief geluid. ( ik schreef daar eerder over dus vandaar deze mededeling)
Ik ben in de tuin aan de slag gegaan. Een bult "weggewerkt " daar kan nu evt een tent staan. Ook veel onkruid weggehaald kortom.........ik "ben er bliede met". Het staat meteen veel beter. Na de zomer maar inzaaien met gras.

In de slaapkamer vonden wij al eerder een wesp en het was niet duidelijk hoe die daar kwam ,vreemd, omdat ik alles toch goed "beschermt "heb met anti insectendoek. Echter...een klein gaatje was genoeg voor deze jonge wesp.... Terwijl wij aan het kijken waren kwam wesp 2 en dook de spouw muur in...en daar kwam de volgende. Toen wij buiten stonden konden wij zien dat de wespen aan en af vlogen. In een helder moment herinnerde ik mij iets uit de folder van de woningbouwvereniging. Deze dus maar gebeld en ja hoor, de wespenverdelger zou tegen de avond langs komen....Die avond, terwijl ik aan het voorslapen was, kwam de goede man en heeft er "iets "in gespoten.....waar ik de samenstelling niet van wil weten maar in ieder geval nu geen wespen meer......wespen nest...........naar de wespen hemel......sorry jongens.....

Goed dat waren de wespen....die luizen is een ander verhaal....wij lopen er met een grote boog omheen. Wij gaan het samen met John  nog één keer milieu vriendelijk proberen maar wanneer dat niet helpt gaan wij toch echt de boel "grof "aan pakken. Met die hitte bleven de kippen buiten slapen en gelijk hebben zij want in het hok, daar wachten ook de bloedluizen.......

Dat kippen ook tedere gevoelens voor elkaar kunnen hebben zie je hier onder.

Mijn buurvrouw Martha heeft alvleesklier kanker. Nee, vrolijk word ik daar niet van. Binnenkort komt zij wel thuis, want daar wil zij sterven.
Het zwembad in de tuin is lek en wij gaan toch voor een nieuw, iets groter bad. Tussen alle insectenplagen heet weer, moest ik uiteraard ook nog gewerkt worden. Het was goed te doen allemaal.
Ook nog even langs Joan en Johan gegaan. Joan was aan het fietsten toen ik kwam. Toen zij thuis kwam in de tuin koffie gedronken en daarna ben ik weer naar huis gegaan.

17 juli wordt wel een heftige datum.....Wim zijn overlijdensdatum......de ramp met het vliegtuig......
en foto uit 2010bij ons in de keuken.
 


Zondag was er een braderieën festival in Westerbork, ook werd er gedanst en gezongen. Later in de middag barste de regen los en het onweer......een keer niet sproeien...scheelt alweer.
Voor Willem is dit weer "killing"........Nu is het maandag en Vincent belde mij net dat Jos, in zijn armen, zondagmiddag rond 17.00 uur is overleden. Vrijdag wordt hij gecremeerd. Vincent brengt hem met nog 2 anderen weg naar het crematorium. Er is geen afscheidsplechtigheid. Daarna is er een borrel bij Jos thuis. Ik ga proberen voor die tijd nog even afscheid van Jos te nemen. Vrijdag heb ik nachtdienst en omdat ik nu toch niets meer hoef te regelen voor Jos ga ik vroeger. Afscheid heb ik al een week geleden van hem genomen. Jos, ik ben blij voor je want de laatste maanden waren vreselijk voor jou.


Mijn boek is zowat goed als af, nu ben ik alles aan het nalopen en in de juiste volgorde aan het zetten. Verdomd veel werk......Wanneer ik dat heb gedaan gaat Willem nog redigeren.....Lieve mensen ik laat wel weer van mij horen!!!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

kort en krachtig! (kaavjes stijl)