maandag 28 juli 2014

zomer 2014

De dagen vliegen voorbij......ook de gebeurtenissen vliegen om mijn oren. Angele haar vader is op dinsdag 22 juli overleden. Ook voor haar geld...een nieuwe fase op deze wereld, zonder je ouders verder leven. Lieve Angele,, ik denk aan je! Voor mij is dat al zolang.....1981 mijn vader en in 1987 mijn moeder........je weet dat het komen gaat maar hoe dan ook, je wilt het uitstellen.
De ramp van 17 juli is van behoorlijk grote omvang en de manier waarop er wordt omgegaan door Nederland....respect vol. Wat een verdriet en wat een chaos  daar in de Oekraïne...te walgelijk voor woorden.

Woensdag 23 juli ben ik met de auto naar Haarlem gegaan om afscheid te nemen van Jos. Nu echt...
De uitvaart hoefde ik niet te doen, omdat alles was omgegooid door..........?. Het belangrijkste is dat het gegaan is zoals hij het wilde, althans dat hoop ik. Toch voelt het voor mij niet "als afgemaakt", en niet omdat ik de uitvaart niet gedaan heb. Ik zal er mee moeten leren leven. Laten wij het daar maar op houden. Ik was meer van slag dan ik dacht van het afscheid. Daarna de stad in gegaan en bij Ine, in Heemstede gegeten. Later kwam haar vriend Hans. Wat heeft Ine toch een mooi plekje zo midden in Heemstede.
Tuin van Ine

Ik was later dan gepland thuis, waar Willem mij opwachtte met een wijntje.
Donderdag weer aan de slag op de spoedpost en er gebeurde iets wat mij nog nooit is overkomen...ik prikte mij met een gebruikte injectienaald. Tja, en dan start er een heel protocol. Maar gelukkig "eind goed, al goed". We zullen maar zeggen "wij hebben er veel van geleerd"Toch behoorlijk geschrokken.

Jos is vrijdag weg gebracht naar het crematorium, begeleidt door zijn zoon en buurman. Daarna naar het huis van Jos om te toosten  op het leven van Jos. Ik ben er niet heen gegaan en die borrel thuis gedronken.
Vrijdag en zaterdag 2 drukke, bewogen, nachtdiensten gehad. Het gebeurd niet gauw, maar ik was zondag bekaf en behoorlijk duf. Misschien kwam dat mede door de intensieve week die ik, wij, hadden gehad.
Willem is druk bezig om de luizen, nog steeds, milieu vriendelijk te verjagen...maar jonge jonge wat een taai volkje.Steeds klimmen weer jonge luisjes uit alle gaten en kieren. Ik ben bang dat "ons geduld "op raakt.  Het nieuwe zwembad staat in de tuin en wij hebben er al verschillende keren gebruik van gemaakt.


S 'avonds kruipt er regelmatig een egel door de tuin. Soms zien de katten hem en zitten zij in een kringetje om hem heb. Ze doen hem niets "vreemd he?" ik denk dat zij al eens kennis hebben gemaakt met de stekels. Onze vrienden de wespen hebben wij niet meer gezien. ( ze in de vorige blogs)
Zondag hebben wij een heerlijk pizza gegeten in Meppen.... Heerlijke Pizza's en een uitmuntende service......een aanrader!

Op de terug weg zagen wij, in Westerbork, een ooievaar op de lantaarn paal...een mooi gezicht. Hij was zeker de weg kwijt geraakt toen hij voor niets naar IJmuiden vloog.......( grapje) Misschien brengt hij ook cavia's Kirsten?

Nu is het maandag28 juli en in het westen is het noodweer en hier is het heerlijk warm, ik duik zo nog even het water in. Een kleine schrale troost, kleinkinderen....vanaf woensdag wordt het ook bij jullie weer mooi weer. Het zwembad, in Bork,  is afgeladen met kinderen! Nog even Eline en dan kan je zelf met de trein komen en gaan....je weet, je bent  altijd welkom. Trouwens Eline wordt 4 augustus alweer 14 jaar.... Donderdag en vrijdag ( 1 augustus) weer een nachtdienst.......nu even genieten van alles. De bieten gaan uit de moestuin en en de wintergroenten gaan er binnenkort in.
Laatst gemaakt...een blaadje vol vruchten...mmmmm heerlijk!

Voor  Willem heeft het best zwaar met dit weer. Onlangs is ook bekend geworden dat hij aan 1 oog glaucoom heeft "er kan nog meer bij" Vanmorgen op de koffie geweest bij Gerda St. het is en blijft een mooie bijzondere vrouw. Zo wil ik ook wel oud worden!Lieve mensen geen super vrolijk en opgewekt  blog maar dat komt wel weer. Nu boodschappen doen en dan plons ik het water in........Liefs Karin.

Geen opmerkingen: