zaterdag 20 september 2014

Na zomer/ bericht 230!

Terwijl ik de herfst al ruik, blijft het maar mooi weer. De zon schijnt en geeft, wanneer ik terug rij van een nachtdienst, prachtige stralen door de bomen. Ik ga proberen ze een keer te "vangen".


Mijn werk is al weer in volle gang. Nachtdiensten, avonddiensten....thuis wacht altijd Willem op mij.
Hij heeft toch weer regelmatig last van hartkloppingen/ritme-storingen, dus volgende week weer naar de cardioloog.
Wij zijn vrijdag 12 september even naar Groningen gegaan. daar bij IKEA ontbeten en toen even de stad in. Het was schitterend weer en de scootmobiel is echt een oplossing. Ook de titel, voorlopige titel, van mijn boek en voorkant klaar. Wanneer de uitgever akkoord gaat uiteraard.


Ik heb er één verhaal uit gehaald.
Martin heeft de voortuin omgespit. Ik wilde advies en toen bood hij aan het te doen. Het was echter geen klusje van 30 min maar dat werd toch wel zo een uurtje of  5!

Wij gaan daar houtsnippers doen. Weinig gras, veel mos........Ik werd er zo flauw van.  daar ben ik nu mooi van af.
Woensdag 17 september, samen met Titia en Martin nog wat op het vuur gegooid. Titia had een paar heerlijke sauzen en gevulde eieren bij zich. Ook had zij wat stokjes van gehakt gemaakt......
Een Iriskoffie met appeltaart toe......vuurtje aan...dat zijn de mooie momenten. Net zoals in de Bospub in Lhee. www.bospub.nl
Volgende week daar maar weer eens naar toe voor een drankje, misschien willen Joan en John ook wel mee. Wonen wij al zo wat 7 jaar in Drenthe en wij gaan nu pas plekjes vinden waarvan wij denken "JA"
Vrijdag 19 september, heb ik het tuinhuisje weer schoon gemaakt. ook heel veel dingen weg gegooid. Alle losse dingen, zoals kraaltjes etc, in een grote vakjesdoos gedaan. Al mijn knutselspullen gaan daar nu naar toe en Willem gaat zorgen voor goede verlichting.



Net een appeltaart uit de oven gehaald. Dit hele weekend moet ik werken en voor vanavond op de Spoedpost ook een lekker stukje taart!
Maandag gaan wij worteldoek halen en boompjes als afscheiding van de voortuin. dat wordt dus even aanpoten....Jarno... kom je helpen met je kruiwagen? Of Mees? ook de meiden zijn uiteraard welkom! Dinsdag gaat Willem met Rob houtsnippers halen en dan aan de slag! Volgende week 3 nachtdiensten. dat wordt dus even aanpoten. Maar ik heb geen hekel aan nachtdiensten zoals jullie weten! Lieve mensen, ik ga mijn koffie drinken en daarna naar Hoogeveen!


Zijn er nog kleinkinderen die een paar nachtjes willen komen in de herfstvakantie? "Aanmelden" op de bekende manier......Tot gauw, en reageer eens op mijn blog, dat gaat nu echt gemakkelijk!
P.S. Ik heb soep gemaakt van de pompoen, denk wel dat het de laatste keer is geweest, want het schillen van de pompoen is een vreselijk klus, die mij deze keer weer een behoorlijke snee in mijn duim opleverde!!!!

3 opmerkingen:

Martin en Titia zei

Tjonge Karin, wat volgen de blogs elkaar snel op. Wat was het weer gezellig zo hè bij dat vuurtje. Dat zijn toch echt de fijne en rustige momenten hier in Drenthe.

Liefs, Titia

KARIN zei

Dank voor je reactie...dat is snel.......tja het zijn kostbare momenten.........

Ans Dijkman zei

Het ziet er gezellig bij je uit Karin.
En mocht het er ooit van komen, dan gaan we ook naar "de Bospub" live ierse muziek, mijn man vind Ierland een prachtig land, hij komt er zowat ieder jaar. lieve groet, Ans