maandag 10 september 2012

"Alles wat leeft en bloeit en ons altijd weer boeit".

Het is vandaag.....
Vandaag is het maandag 10 september. Wij zijn het weekend weg geweest naar de Wisperbergen, een hotel dichtbij Apeldoorn. Wij hadden nog een bon van de "Blokker actie" Deze keer wilde ik mij eens goed voor bereiden. Vrijdagavond zijn wij gaan eten bij
"Humphrey 's " in Apeldoorn. Wij hadden een bon uit de agenda van de postcode loterij.....een aanrader! Heerlijk gegeten en de sfeer was prettig. Na het eten is Willem in bad gegaan en ben ik alvast in bed "gedoken"...Het was allemaal basic........wat ik miste was toch wel dat je niet even buiten kon zitten.Het was echt een slaapplaats. Maar goed, dat weten wij dan ook weer voor een volgende keer toch? Na een heerlijk ontbijt, naar " de Beekse Bergen" gegaan naar het Safari park.....Ik dacht dat het dichterbij was....maar goed...met "airco"in de auto is het prettig rijden. Nu weet ik het weer waarom ik zo een hekel aan dit soort parken heb...de mensen massa...het opgelegde pandoer...Afijn met de bus door het park....de bus leek op een afgekeurde NZH bus. Willem zijn benen lagen zowat in zijn nek...en heet....heet...er was geen draad meer droog van onze kleren...jammerende kinderen die een ijsje wilde......opa's en oma's die zowat bezweken onder de plak van snoepgoed dat overal zat behalve in de mond van de kids..........Midden op een "zonnige" plek ging "Koko"want zo, zei ze, dat ze heette, ons van alles uitleggen terwijl ik dacht "kan en mag die niet in de schaduw?" Het was in "Jip en Janneke"  taal  en de kinderen mochten vragen stellen...........ook dat nog, dacht ik...doorrijden met die hap.......Eindelijk aan het andere eind van het park na zeker 3 stoppen..Ook waren er "Schotse Hooglander" nou die hebben wij hier in Drenthe ook los rond lopen......Met de boot terug en daar was het wat koeler........."aan de linker kant ziet u"....."aan de rechterkant ziet u"...Nu ik vond het  helemaal niets en wij zijn vlug weer de auto ingedoken.....NOOIT MEER, dus lieve kleinkinderen wanneer jullie dit ooit willen NIET MET MIJ, NIET MET ONS!!!!
Daarna zijn we naar Apeldoorn gereden en hebben daar wat over de markt gelopen. Even opgefrist en gegeten bij een chinees (!) Mijn benen/knieen  deden pijn en ik dacht nog maar aan één ding...mijn bed.........
Zondagmorgen na het ontbijt naar Martijn gegaan. Fee was jarig geweest. Fee wilde graag barbie kleertjes hebben.....en was er vreselijk blij mee. Willem had het uitgezocht want jullie weten hoe ik over dat soort dingen denk. Maar Fee was blij en dat was het belangrjkste! Mees zat met zijn handen gevouwen vol spanning te kijken of er in die zak misschien ook nog wat voor hem zag....zo een mooi gezicht...niets zeggen of vragen maar vol spanning kijken.......jammer genoeg niet kunnen vastleggen,  het was een plaatje..........Mees lijkt op Martijn en Martijn, ja die lijkt toch op Willem.......Mees wilde  mee naar Drenthe, maar dit toch maar niet gedaan. Na Martijn en Jacqueline naar Wouter zijn nieuwe woning gaan kijken. Hij mocht van zijn baas een uurtje weg......een mooie ruimte in hartje Haarlem........er moet nog veel gebeuren maar het lijkt nu echt op "een huis"....".en er is een logeerkamer mam ".....zei hij. Uiteraard moet ik dat nog zien, ik denk niet dat hij op zijn moeder zit te wachten, maar het is lief bedoeld toch?  Willem is na ons bezoek aan Wout,  op een terrasje gaan zitten en ik ben de stad even in gegaan.Het was open Monumentendag.
P.S. vergroot het beeld en het word mooier.......maar niet zo mooi als op de pc, direct van mijn camera...jammer......maar goed bedoeld moeten jullie maar denken!

 Helaas was "van der Pigge"niet open. Wij waren zo rond 18.00 uur thuis. Aline, een collega van mij, kwam langs om een aantal zakken appelen af te geven....Spontane actie en daar houden wij van.Heerlijk om te verwerken tot appelmoes enz. Titia maak je borst maar nat want er komen ook 2 zakken jouw kant opgerold.....Nog even een glaasje wijn  gedronken en genoten van de tuin. Heerlijk geslapen in ons eigen bed en vanavond weer aan de slag! Willem in is nu  in het UMCG . Al met al was het een heerlijke rustige week......vol zon...vol genieten van
"alles wat leeft en bloeit en ons altijd weer boeit"

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik sta mijn borst al flink te bevochtigen hoor.... kom maar op met die appels! Appelcompote, appelsalsa, appelazijn, appelwijn.... ik weet nog niet helemaal wat het wordt, maar minstens een paar van deze heerlijkheden.

Groetjes, Titia

PS. We hebben zoveel eieren... komen jullie gevulde eitjes met een borrel halen?

KARIN zei

lijkt mij een goed plan.........wij bellen